Andra semesterveckan

Som sagt, jag ligger lite efter med bloggandet, men här kommer i alla fall en liten resume på vad vi gjorde förra veckan.

Måndag och tisdag hände inte så himla mycket. Vi var mest hemma o fixade. Barnen har lekt o grejat. Josefin har "kommit på" att hon kan ta sig upp i Alexander säng på egen hand. Så där hittar man henne titt som tätt. Hon har tyvärr inte riktigt kommit på hur man tar sig ner på säkraste sättet än... Hon kan även ta sig upp i soffan i vardagsrummet. Roligt värre. Får mig att minnas tillbaka på tiden när vi sprang o plockade ner Alexander ur soffan titt som tätt...

Bus-Josefin vet att det är förbjudet att gå upp i storebrors säng... Ändå ska hon dit, gång på gång!

Alexander har lekt massor med sin tågbana. Det är så roligt att höra honom när han fantiserar o leker. Tåget och gubbarna pratar med varandra och ibland undrar man var han får allt ifrån.

Full koncentration i tågets värld.

I onsdags styrde vi i alla fall bilen mot Lidköping, Kållandsö närmare bestämt. Där hälsade vi på min moster Yvonne och Roland. Dom bor på en gård precis vid vattnet. Jag hade hoppats kunna visa bilder på Alexander bakom ratten i Rolands stora traktor, men lilleman vågade inte riktigt i år. (Förra året körde han både traktor och gräsklippare och har pratat om detta sedan dess...)
Men i år hittade Alexander en annan "attraktion". Båten!! Så Roland fick helt enklelt ta med honom (och David och morfar) ut på sjön.
Jag, Josefin, mamma och Yvonne stannade på land.
På kvällen grillade vi och åt en god middag innan vi packade in oss i bilen för hemfärd igen. De små sötnosarna somnade på stört och sov hela vägen hem och även efter att vi lyft över dem i deras sängar. Skönt!

Alexander kunde inte slita sig från bryggan, så efter fikat blev det en båttur på Vänern

Här satt vi och åt, i uterummet som bara är något år gammalt. Helt okej utsikt om ni frågar mig ;)

Bild tagen nere vid bryggan och upp mot huset.

Josefin tittar på fåren som finns lite här och var i hagar på/runt tomten.

Promenad på alla stora gräsytor.

I torsdags hade vi nya "äventyr" på programmet. Kl 11 träffade vi Felix och Pelle på Bushuset i Mölndal. Jag släppte av David och Alexander. Killarna gick in för att leka i några timmar, Själv åkte jag vidare hem till Lina och Tuva. I väntan på att grabbarna skulle komma hem så hade vi det lugnt o skönt med en kopp kaffe och småtjejerna.
När alla var samlade efter några timmar fixade vi tacos som vi smaskade på och efter ett tag var det dags för oss att ta oss hemåt igen.

Fullt ös på Bushuset!

Några bilder från eftermiddagen hemma hos Lina och familjen. Tuva låg snällt och stilla och snackade med Lille skutt medans vi andra fixade lite mat. Josefin lyckades sova en stund på en fårskinnsfäll på golvet. Funkade kanon :)

I fredags var vi (David) hundvakt. Så vi stannade på hemmaplan så att han kunde gå iväg o ta ut föräldrarnars hund ett par gånger. Vi hann dock med en lite utflykt. Först till bussgodset vid centralen för att skicka iväg vagnen som jag hade sålt på blocket. (Gick smidigare än jag hade trott). Sen åkte vi till Hornbach o köpte färg till Josefins rum. Det blev en ljus rosa-lila kulör... Jag hoppas att det ska bli bra. Jag har ju som många vet liiite svårt att hålla mig från den rosa färgskalan ;)

I helgen har vi mest varit hemma. Jag kan inte komma på att det har hänt något speciellt alls.

Nu är det slutbloggat för nu. Jag återkommer med mer saker snart!

Lämna gärna en komentar!
Postat av: Linda

Hello! Nu är vi hemma igen! Tack för den fina presenten vi fick!! Jätte trevligt att komma hem o få en present! tack!