Tredje gången gillt!

Vet inte om jag ska skratta eller gråta. I helgen hade Ellos väldigt bra rabatt på sina redan sänkta Esprit-kläder. Jag brukar passa på att beställa lite grejer till mig själv när de rear detta märke. Bra kvalitet till bra pris blir det då. :)
Efter att jag hade lagt en beställning så ville jag öppna upp den på kvällen igen o lägga till lite varor, inget konstigt, det kan man göra så länge den inte är behandlad och skickad av Ellos. Tyvär pallade inte deras webb trycket, så det var omöjligt att få det att fungera. Detta resulterade i att jag blev tvungen att lägga en ny beställning, och inte fick med den extra rabatten på denna, då den bara gällde 1 gång /hushåll.

Därefter har följande mailväxlig utspelat sig. Det är så komiskt så jag måste lägga ut det här, för den som orkar läsa :) 

Mitt mail:
Hej!

Tack för ett bra erbjudande med 30% på Esprit-rean! Jag utnyttjade det idag. När jag kom hem lite senare ville jag plocka upp min order igen för att lägga till några plagg.
Hela webbplasen var otroligt seg och levde sitt eget liv. Jag kom fram till min order och såg att jag kunde öppna den, men vid det sista steget så stod det still och tuggade, sen fick jag upp "webbplatsen kunde inte visas".

Efter någon timmes försök var det försent. Jag kom inte längre åt min order. Nu har jag lagt en ny med min kompletterande  beställning, det har tagit ca 4 timmar framför datorn att göra detta, då min varukorg gång på gång tömts, explorer har kraschat etc pga överbelastning på er sajt.

Min enkla fråga är nu, finns det någon möjlighet att jag kan få rabatten på de Esprit-kläder jag köpte nu i min andra beställning? Känns inte som mitt fel att er webbplas inte fungerar som den ska. Nu gick jag miste om rabatten och måste dessutom betala dubbel frakt! Känns inte så kul..

Mvh
Caroline

Ellos svar (1):
Hej!
Tack för att du hörde av dig till oss.
Du har fått med rabatten på den första beställningen.
När hemsidan uppdateras visas inte uppgifter gällande avgifter, lagersaldo, leveranstider, eventuella rabatter eller beställningshistorik och returer.

Information om att sidan uppdateras visas innan du godkänner beställningen.
Bekräftelse skickas när beställningen bearbetats. 

Med vänliga hälsningar
Kundservice

Mitt svar: 
Hej
Nu förstår jag inte vad du svarat på! Jag har inte frågat något om sidans uppdatering...
Att jag fått rabatten på min första beställing vet jag. Den lade jag själv dit!
Problemet var att jag ville lägga till varor på denna, men er webb klarade inte av trycket (för mkt folk samtidigt) och kraschade för mig under minst 1 timmes tid då jag ihärdigt försökte. Sen så var det för sent, den var låst. Min fråga var om jag kan få rabatten på min andra beställning, i mina ögon hänger den ihop med min första!

Och på tal om bekräftelse, som du nämner, så har jag inte fått någon sådan till min mail nä. Trots att min första beställning enligt statusen är skickad sedan sent igår kväll.

Ni har uppenbara problem med tekniken verkar det som.
Tacksam för svar på min fråga!

Mvh
Caroline

Ellos svar (2):
Hej!
Vi ber om ursäkt, men vi har haft tekniska problem vid de tillfället.
Båda beställningarna är skickade och går inte att ändra/ tillägga.

Med vänliga hälsningar
Kundservice

Mitt svar: 
Men, nu svarade du fortfarande inte på min fråga!!
Jag vill INTE lägga till eller ändra. Jag frågar om jag kan få rabatten som jag anser mig ha rätt till eftersom ni hade uppenbara teknikproblem och min varukorg inte gick att öppna för att lägga till varor, det kraschade!!

Oavsett om det är skickat eller inte så handlar det bara om att ni i så fall ska korrigera siffrorna på min faktura!!

Ser, än en gång, fram emot svar på min fråga. TACK på förhand!

Mvh
Caroline

Ellos svar (3):
Hej!
Hör av dig igen med erbjudande kod när du mottagit din leverans och kontrollerat om det är något som du önskar byta eller skicka tillbaka. Vi justerar därefter rabatten i efterhand på de artiklar som omfattas av erbjudandet. Mellanskillnaden krediteras på din faktura/konto

Med vänliga hälsningar 
Kundservice


Men herregud! TACK ELLOS för att ni tog er tid att svara på min fråga!!! Ni vekar ha lite att göra eftersom ni tycker det verkar käckt att skicka ett mail fram å tillbaka 3 vädor innan ni läser vad det var jag undrade!! Skärpning!


Lämna gärna en komentar!
Postat av: Malin

Ha ha ha, jag trodde faktiskt att det var autogenererade svar ända tills det 3e och sista....undrar vad de två första människorna syslade med samtidigt som de svarade på ditt mail....

2011-02-02 @ 14:08:49
URL: http://molea.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ja Malin, det kan man verkligen undra... Svar 2 och 3 kom dessutom från samma person.

2011-02-03 @ 12:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0